גיבוי שרת בענן: מה זה ולמה חשוב לשכור שירותי גיבוי בענן לעסקים?

ללא קשר לפלטפורמות המחשוב שהארגון תלוי בהן, שירותי ענן מסייעים להנהלה ולעובדים לשתף פעולה ולהתחבר, ללא קשר למיקום, על מנת לבצע עבודה. אבל יצירת נתוני ענן אינה מספיקה, כי חשוב גם לשלוט על הנתונים באמצעות גיבוי שרת בענן.

תחשבו, למשל, על תרחישים בהם אחד העובדים או יותר ביצען פעולות בלתי הפיכות שפוגעות בהתנהלות התקינה של העסק ואף מסכנות אותה, כמו:

  • מחיקה בשגגה של כל הודעות הדואר האלקטרוני בחשבון הג’ימייל.
  • הורדת אפליקציית צד שלישי שמפעילה תוכנת ריגול בארגון.
  • מחיקת חשבונות עם נתונים של לקוחות, מבלי להעביר את הנתונים למיקום חדש.
  • הורדת וירוס שמתפשט למחשבים המקומיים.

כמה זמן ייקח לשחזר את הנתונים ולהשיב את העסק לפעילות תקינה אם אחד או יותר מהתרחישים האלו מתרחש? וכמה יעלה לכם לתקן את הנזק? חלק מהשירותים שמוצעים על ידי חברת מורנקס, פתרונות מחשוב, כולל שירות גיבוי שרת בענן, שפותר בעיות אלו ורבות אחרות, בקלות וביעילות

מה זה גיבוי שרת בענן?

גיבוי שרת בענן, שנקרא גם גיבוי מקוון, ומתבצע על ידי הצוות המקצועי שלנו, כולל גיבוי אוטומטי של השרתים בחברה, כולל שרתים וירטואליים או פיסיים. חוץ מזה, מתבצע גם גיבוי של כל התיקיות והקבצים בארגון, בהתאמה על בסיס אוטומטי מדי יום, ללא מעורבות של ההנהלה או העובדים והשבתת זמן עבודה יקר לצורך הגיבוי.

השירות כולל גם תהליך גיבוי קבצים בענן, שמתבצע על ידי שליחת עותק של נתונים דיגיטליים חשובים, באמצעות האינטרנט, לשרת מחוץ לאתר. כל ארגון זקוק לתוכנית אחרת של שירותי גיבוי בענן, והאפשרויות משתנות מארגון לארגון אבל ההחלטה העיקרית שלכם אינה אמורה להסתכם בשחזור נתונים בלבד. 

איפה הענן נמצא?

רוב הסיכויים הם שכבר יש לכם נתונים שמאוחסנים בענן. עם שירותים רבים, אתם מפרסמים משהו באתרי אינטרנט או שולחים דואר אלקטרוני ואפילו לא חושבים על אחסון. היסטוריית הדואר האלקטרוני שלכם נמצאת בענן, ואם אתם מפרסמים תמונות באתרי רשתות חברתיות, התמונות האלה נמצאות בענן. 

אם אתם עובדים מול עובדים אחרים בארגון דרך Google Docs, המסמכים האלה נמצאים בענן. אם פרסמתם סרטון באינטרנט, הוא נמצא בענן. אם אתם שוכרים מאיתנו שירותי גיבוי בענן לעסקים, אנחנו מארחים את האתר שלכם, וכל הרשומות שלכם נמצאות בענן.

גיבוי שרת בענן

איזה יתרונות יש לגיבוי בענן?

הנה כמה מהיתרונות של גיבוי בענן:

הגנה מפני תרחישים במקרים החמורים ביותר שעלולים להתרחש. כולל כשלים קריטיים של מחשבים עקב חדירת תוכנה זדונית, שריפה, גניבה, ואסונות טבע.

מיקום עצמאי. עם גיבוי שרת בענן, אנשי ההנהלה והעובדים יכולים לשחזר נתונים בכל רגע, ללא קשר למיקומם, כל עוד יש להם חיבור לאינטרנט, ואפשר גם לשתף את הגישה עם אחרים. 

אין צורך להשקיע בחומרה ותוכנה. מכיוון שאנחנו משכירים שטח אחסון וגיבוי, אין צורך לקנות כונני גיבוי פיזיים ותוכנות גיבוי יקרות, כך שאתם חוסכים גם כסף וגם מקום.

עותקים מרובים. שירותי גיבוי בענן לעסקים כוללים גיבויים גם לשרתים בענן והם ניתנים לפריסה על פני מספר שרתים, כך שבנוסף לעותק אחד של גיבוי על שרת בענן, יש לכם עודף גיבויים במקרה של תקלה.

אבטחת מידע. שירותי הגיבוי כוללים הצפנת הנתונים לפני שהם נשלחים לשרתים שלנו, ומרכזי הנתונים שלנו מקפידי על פרוטוקולי אבטחת מידע קפדניים ביותר.

תחזוקה קבועה. חברת מורנקס מנהלת ומפקחת על גיבויי הלקוחות, והנציגים שלנו יודעים לטפל כמעט בכל בעיה מרחוק.

הגנה על הנתונים רחוק מהעסק. אם קורה אסון, הנתונים שלכם בטוחים במקום אחר.

גישה קלה. אפשר למצוא נתונים שמגובים בענן כשאתם הכי זקוקים להם, בגישה קלה הרבה יותר מאשר חיפוש בכל הדיסקים והתיקיות בארכיונים האישיים שלכם.

מה כוללים שירותי גיבוי בענן לעסקים?

תחשבו, למשל, על מצב שבו אתם לגשת לנתונים שהעברתם לענן. מהי השיטה המהירה, האמינה והמשתלמת ביותר? שירותי גיבוי בענן לעסקים שמוצעים על ידינו, מתמקדים בהגעה למצב של אפס הפרעה למהלך העבודה התקין, במקרה של קריסת מערכות המחשוב בארגון, ואובדן הנתונים. הנה חלק מיתרונות העבודה איתנו:

תדירות ויעילות הגיבוי. באיזו מהירות תרצו לשחזר את הנתונים? אצלנו תקבלו פתרונות גיבוי בענן אמינים ביותר שמספקים מספר גיבויים בנקודות זמן יומיות לצורך תמונת מצב של המידע שלכם מספר פעמים במהלך יום העבודה.

תמיכת לקוחות. גם אם הנתונים העסקיים נפגעים, תהיה לכם יד עוזרת ומכוונת של צוות התמיכה שלנו, ברגע שתזדקקו להם.

אבל מה שהכי חשוב זה שתהיה לכם תוכנית לשחזור הנתונים שאבדו. ככל שהתוכנית שתקבלו מאיתנו תהיה מפורטת יותר, כך ייקח לכם פחות זמן לחזור לעסקים, גם במקרה חירום.

מתי מתעורר הצורך בגיבוי שרת בענן?

מלבד כשלים גדולים במערכת, במקרים רבים, הנתונים העסקיים הולכים לאיבוד בגלל טעות אנוש או חבלה. מסיבה זו, חשוב לשכור שירותי גיבוי שרת בענן, שאין להם פונקציית מחיקה, על מנת לגבות אוטומטית בענן כל נתון, כולל:

  • תכתובות
  • תמונות
  • מסמכים
  • דואר אלקטרוני
  • חשבונות רשתות חברתיות
  • ונתונים אחרים.

האם גיבוי בענן בטוח?

השאלה הזאת מחזירה אותנו לשאלה האם יש צורך לגבות נתונים שכבר נמצאים בענן, ובשלב זה של התפתחות מחשוב ענן, אין תשובה סופית לשאלה זו. 

בחירה בחברת מורנקס פירושה בחירה באפשרויות מחשוב ענן בטוחות לפחות כמו, וכמעט בטוח שיותר מכפי שתוכלו לבצע בעצמכם. אנשי הצוות המיומנים שלנו מספקים שירותי תמיכה ופיקוח על הנתונים העסקיים שלכם, והמוניטין העשיר שיש לנו בתחום, כמו גם סיפורי ההצלחה של אינספור הלקוחות הרוצים שלנו, מעידים על איכות השירותים שאנחנו מציעים.

בשורה התחתונה, אתם לא לבד

ההחלטה על סוג הגיבוי הדרוש לכם יכולה להיות מורכבת. האמת היא שזו החלטה משמעותית שיכולה להשפיע מאוד על עתיד העסק, אם הנתונים החשובים שלכם יהיו בסכנה. 

אבל אינכם צריכים לקבל את ההחלטה לבד, כי הצוות של מורנקס מספק סיוע ומומחיות לגבי האפשרות הטובה ביותר שתתאים לכם, עם מערך פתרונות גיבוי לעסקים, בהתאמה לצרכים העסקיים שלכם. אז פשוט התקשרו למומחים שלנו וקבלו את הסיוע והשירות הדרוש.

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן