הקמת חדרי שרתים: הסבר מקיף על חשיבות האבטחה

מרכזי הנתונים של היום מתייחסים לאמצעי האבטחה ברצינות רבה, ואחד מאמצעי ההגנה העיקריים על הנתונים הממוחשבים של ארגונים הוא הקמת חדרי שרתים. המטרה היא הגנה מפני הסכנות הכרוכות בגניבת נתונים, ושמירה על נכסי ה-IT היקרים של הלקוחות.

בעוד שבמקרים רבים האבטחה הפיזית של מרכז הנתונים מתחילה מבחוץ ועובדת פנימה ליצירת שכבות מרובות של אמצעי אבטחה מחוברים זה לזה, כדאי לבחון את הליבה של כל אסטרטגיית אבטחה: הקמת חדרי שרתים. 

חדרים אלו מהווים את הלב של כל מתקן מרכז נתונים, ולאור חשיבותם, אין זה מפתיע שמרכזי הנתונים מתייחסים אליו כמעט כאל מתקן בתוך מתקן. אבל החשש של בעלי עסקים רבים מוצדק היטב. הפרות אבטחה מכל סוג עלולות לגרום ללקוחות לנזקים בלתי הפיכים, ואולי אפילו להוציא אותם מכלל פעילות.

מה זה חדר שרתים?

חדר שרתים הוא המקום בו מאוחסן כל ציוד המחשוב בארגון, עם חיבור לתשתית החשמל, לקירור ולכבלי התשתית של הבניין. אין דרישות גודל סטנדרטיות לשם הקמת חדרי שרתים, אבל מרכז נתונים טיפוסי יכול לכלול בין עשרה לכמה מאות שרתים, ובמרכזי נתונים גדולים יותר של ארגונים עשויים אפילו להיות כמה חדרי שרתים. 

למרות ששרתים מאוחסנים בחדר הזה, ברוב המקרים, טכנאי מרכזי הנתונים מנהלים רק את כבלי התשתית וההתקנה הפיזית. לשרתים המותקנים בדרך כלל חסר רכיב תצוגה או התקן קלט, ולכן ניתן לגשת אליהם דרך מערכת ניהול שרתים מחוץ לחדר.

מה יש בחדר שרתים?

חדר שרתים טיפוסי מכיל תשתיות רבות שדרושות לתמיכה במערכות רשת מחשוב, כולל תכונות תכנון כמו:

  • בקרות סביבתיות
  • מערכות כיבוי אש
  • פתרונות לניהול כבלי תשתיות
  • כפילויות מערכות חשמל
  • מדפי שרתים
  • נתבים
  • מתגים
  • ציוד רשת
  • ותכנון זרימת אוויר.

חדרי השרתים יכולים לכלול רצפה מוגבהת שמסייעת לקירור וניהול כבלי תשתיות באופן טוב יותר. מדפי שרתים כוללים חומרה פיזית כגון יחידות השרת והתקני אחסון שרתים נוספים, ורוב המדפים שוכנים בארונות שכוללים מעגלי חשמל משלהם, פתרונות כבלים ואמצעי אבטחה כגון מנעולים שמצוידים בסורקים ביומטריים. 

ציוד הרשת בחדר השרתים מיועד לניהול תעבורת הנתונים שזורמת פנימה, החוצה ודרך מרכז הנתונים.

חדר שרתים

בשורה התחתונה, מעבר לחשיבות הקמת חדרי שרתים, חשוב לדעת איך לאבטח אותם

בדומה לאמצעי האבטחה החיצוניים שנקבעים כדי להגן על חדרי שרתים או על חוות שרתים, מפני גישה שאינה מורשית, מערכות האבטחה נקשרות לתוכנה שמייצרת התראות, משמיעה אזעקות ומנתחת נתונים יקרי ערך. מעבר לשירותי הקמת חדרי שרתים, המומחים של חברת מורנקס מפקחים על הפעילות, מסמנים חששות, ומזהים שיטות לשיפור פרוטוקולי האבטחה.

 עם נוהלי אבטחה טובים של חדרי שרתים, הלקוחות שלנו יכולים להיות רגועים בידיעה שנודיע להם על כל גישה בלתי מורשית ונסייע להם לנהל טוב יותר את הנכסים שלהם בעתיד.

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן