הם משתלטים לנו על המחשב, באדיקות גבוהה, ובאפס התחשבות גורמים לנזקים – אז איך בכל זאת תימנעו מתופעת “וירוס כופר” והשתלטות על המערכות בחברתכם?!

מאי 30, 2019 מאת: שלומית חלי

 

לא משנה איך תהפכו את זה, רוב הסיכויים שזה יגיע גם לחברה שלכם, רבים מהמנהלים אינם מודעים או נמנעים מהגנת פריצות והשתלטות האקרים על מערכות הארגון. על אף שחלקם משתדלים להיזהר עדיין קיימת אפשרות גבוהה של השתלטות “וירוס כופר”.

בעבר שמענו מקרים כמו השתלטות האקרים והשבתת מלונות, אשר השחרור בוצע תוך שניה בשיחת טלפון ולאחר תשלום כופר, בנוסף שמענו על הצפנת קבצים ונתונים של חברות ראיית חשבון, כמו כן השתלטות על פסי ייצור של מפעלי תרופות ומזון באיום לנזק סדרי פעולה של פס הייצור או בנוסחת התרופה. אלו סיפורים אמיתיים העלולים לפגוש גם אתכם.

נתחיל במהו “וירוס כופר”?

וירוס כופר הוא התקפה ע”י הצפנת/חסימת מסמכים שונים (Rasomewar)  בחברה שלך או השתלטות על חשבונות, מידע סודי, תהליכי ייצור ועוד. התוקף מגביל את הגישה לקבצים ולמערכות הארגון  משבית את המערכות ומבקש עבורם כופר . לאחר מכן, התוקף משאיר הודעה במחשב הדורשת העברת תשלום לצורך הסרת ההצפנה והחזרת המידע לשימוש. במידה ולא תערכו ליום המתקפה עלול להיגרם נזק כלכלי ובלתי הפיך לעסק.

סוגי וירוס פופולריים

קיימים מאות סוגים של “וירוס כופר” וכל מיני שיטות אשר הפעלת הוירוס גורמת להשתלטות, והנפוצים בניהם הם  Locky ו – Cryptowall. ישנם סוגיוירוסים חדשים וחלק מהוירוסים למטרות כופר מתבססים על סוגי וירוס ישנים, אך אל חשש צוות Mornex מומחים בהקמת פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות ומתבססים על הידע המצטבר שלהם לצורך שחזור קבצים והגנה מפני תקיפות האקרים בצורה המירבית.

איך הוירוס מגיע למחשב שלכם?

הדרך הנפוצה ביותר בה הוירוס מגיע למחשב היא באמצעות האי-מייל. כאשר המשתמש לוחץ על לינק נגוע בוירוס הנשלח במייל,  הוירוס הופעל וכעת ההאקרים משתלטים על המחשב ומפעילים אותו מרחוק. הוירוס פועל בצורה סמויה מן העין, ומתחיל להזיק למחשב.

כמו כן, תבחינו בשינויים בתיקיות כך תתחיל הצפנת הקבצים, מחיקת קבצים ואף שינוי סיסמת הנעילה למחשב.

נדבקתם בוירוס? –  יש תרופה

במידה ומחשב בחברה הותקף על ידי וירוס כופר, יש לפנות במיידית למחלקת אבטחת המידע, כדי למנוע תקיפות נוספות לנסות לבצע שחזור נתונים והשבת המצב לקדמותו. אם הנכם בעלי עסקים קטנים או בינוניים, ולא קיימת לכם מחלקת אבטחת מידע, אתם מוזמנים לפנות לצוות המומחים של מורנקס כדי לקבל מידע חיוני על הוירוס ולקבלת הצעות לפתרון התקיפה כמו: ניהול סיכונים ואבטחת מידע , Firewall חומת אש, Dr התאוששות מאסון,  Fortiget  פתרונות DDOS ו – Waf , פתרונות ארכיטקטורה ועוד רק אצל צוות מומחי Mornex

באם מדובר במחשב הפרטי, מומלץ לנתקו מיד מן החשמל. מומחי סייבר שונים ממליצים לא לשלם את דמי הכופר, לעיתים למרות תשלום הכופר התוקפים לא ישחררו את מחשבכם. במקרה ומדובר במחשב האישי, ניתן לפנות לחברות סייבר ברשותם טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לעקוף את החסימה של ההאקרים במחשבים פרטיים ולגשת אל הקבצים החסומים. 

צרו קשר עוד היום עם צוות המומחים של Mornex  וקבלו פתרון אולטימטיבי לעסק שלכם   
079-9616161

קריאה מהנה ומאובטחת:)

 

אבטחת מידע וסייבר – הגנה למתקפת ווירוס כופר

 

 


 

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן