מהו תקן אבטחת מידע 27001?

תקן ISO-27001 הוא חלק ממערך תקנים שפותחו לטיפול באבטחת מידע, וחברת Mornex, פתרונות מחשוב לעסקים, מציעה שירותי ייעוץ, ליווי ותכנון לאבטחת מידע ושירותי ענן, שמותאמים במיוחד לצרכים העסקיים שלכם, ושיסייעו לכם לאפיין את הפתרונות הנחוצים במטרה לעבור את התקן.

 

כיצד פועל ISO 27001?

המיקוד של ISO 27001 הוא להגן על הסודיות, היושרה והזמינות של המידע בחברה. פתרון זה מתבצע באמצעות זיהוי הבעיות האפשרויות שעלולות להתרחש ולפגוע במידע (כלומר, הערכת סיכונים), ולאחר מכן הגדרת הפעולות הנדרשות לביצוע על מנת למנוע תרחישים בעייתיים אלו (כלומר, הפחתת סיכונים או טיפול בסיכון).

לפיכך, הפילוסופיה העיקרית של תקן אבטחת מידע 27001 מבוססת על תהליך לניהול סיכונים: זיהוי המיקומים הפגיעים לסיכונים, וטיפול בהם באופן שיטתי, באמצעות יישום בקרות אבטחה (או אמצעי הגנה).

 

איך מיישמים בקרות ISO 27001?

בקרות טכניות מיושמות בעיקר במערכות מידע, תוך שימוש ברכיבי תוכנה וחומרה שמתווספים למערכת, כמו למשל שירותי גיבוי, תוכנת אנטי וירוס או מגוון שירותים ופתרונות אחרים שמוצעים לבעלי עסקים על ידי צוות המומחים של חברת מורנקס.

בקרות ארגוניות מיושמות על ידי הגדרת כללים שיש לפעול לפיהם, והתנהגות צפויה ממשתמשים, ציוד, תוכנה ומערכות, כגון מדיניות בקרת גישה, ואפשרויות אבטחת מידע בענן. בקרות פיזיות מיושמות בעיקר על ידי שימוש בציוד או התקנים שיש להם אינטראקציה פיזית עם אנשים וחפצים. כמו מצלמות במעגל סגור, מערכות אזעקה, מנעולים וכן הלאה.

בקרות משאבי אנוש מיושמות על ידי מתן ידע, השכלה, מיומנויות או ניסיון לאנשים כדי לאפשר להם לבצע את פעילותם בצורה מאובטחת, עם שירותי הדרכת מודעות לאבטחה, הדרכת מבקר פנים ISO 27001 ומערך הפתרונות בהתאמה אישית שהמומחים שלנו מציעים לארגונים וחברות.

 

מה זה הסמכת ISO 27001?

עם הזמנת שירותי הייעוץ שלנו, שכוללים אפיון, הטמעה וניהול של מערכות אבטחת מיד, חברה יכולה לקבל הסמכת תקן אבטחת מידע ISO 27001, שיאשר שהחברה עומדת בתקן. 

ארגונים נכנסים היום לעידן הדיגיטציה ומרחיבים את השימוש שלהם בטכנולוגיות מידע, ואחד ההיבטים החשובים ביותר של השינוי הזה הוא המעבר ממערכות מחשב ואחסון לספקי שירותים מבוססי ענן, בזכות היתרונות והפוטנציאל העצום שמציעים שירותים אלה.

כצפוי, שינויים אלו מביאים עמם סיכונים והזדמנויות חדשות בכל הנוגע לאבטחת מידע אשר חייבים להיות מנוהלים בצורה נכונה, בדיוק כפי שהם מיושמים ומנוהלים כאשר הם נמצאים בתוך המערכות עצמן. שני המקרים צריכים להיכלל בהיקף של מערכת ניהול אבטחת מידע לעסק (ISMS) של החברה, המבוססת על תקן ISO 27001, על מנת לעמוד בדרישות העסק.

 

הרחבות לתקן iso 27001

צוות המומחים שלנו מיישם את התקן בחברות וארגונים, עם ידע מתקדם בהרחבות העדכניות לתחומים הבאים:

תקן ISO 27799 לניהול אבטחת מידע רפואי

תקן זה מספק הנחיות לתקני אבטחת מידע ארגוניים ולנוהלי ניהול אבטחת מידע לרבות בחירה, הטמעה וניהול של בקרות תוך התחשבות בסביבת/סביבת סיכוני אבטחת המידע של הארגון. 

התקן מגדיר קווים מנחים לתמיכה בפרשנות וביישום במידענות בריאותית של ISO/IEC 27002 והוא נלווה לתקן בינלאומי זה.

תקן ISO 27032 לאבטחת סייבר

שירותי אבטחת מידע לעסקים שמוצעים על ידי חברת Mornex, כוללים גם את ההרחבה של תקן ISO 27032, שמתמקד באבטחת סייבר, ולוקח בחשבון שפשיעת סייבר היא אחד הסיכונים הגדולים ביותר איתם מתמודדים ארגונים. זהו תקן משלים ל-ISO 27001 המאפשר למנהלים ובעלי עסקים לשפר את האבטחה בכל ההיבטים של הארגון.

תקן ISO 27032 חיוני לשימוש בכל עסק, מכיוון שהסיכון לאיומי אבטחה גדל על בסיס יומיומי ככל שחברות מסתמכות יותר על מרחב הסייבר. עם זאת, תקן ISO 27032 מספק הנחיות לגבי הגנה וקיימות ארוכת טווח של תהליכים עסקיים. 

אבל זה עוד לא הכול, שימו לב:

התקן מצייד בעלי עסקים ביכולת לפתח מסגרת מדיניות שמזהה את התהליכים הפגיעים ביותר להתקפות סייבר; ויש לשקול את היתרונות שלו על מנת לוודא שבית העסק, הלקוחות והשותפים העסקיים לא יימצאו בסיכון.

אימוני אבטחת סייבר בתקן ISO 27032 מספקים גם פתרון אמיתי ליחידים בהגנה על פרטיותם ונתוני הארגון שלהם מפני הונאות דיוג, התקפות סייבר, פריצות, פרצות מידע, תוכנות ריגול, ריגול, חבלה ואיומי סייבר אחרים. 

 

תקן 2019 – ISO 27701 לניהול פרטיות המידע

תקן זה נוצר במטרה להשלים את התקנים הנפוצים של iso 27001 ו-iso27002 לניהול אבטחת מידע. התקן מפרט דרישות ומספק הנחיות למערכת ניהול מידע פרטיות (PIMS), מה שהופך את הטמעת PIMS לתוספת תאימות מועילה עבור ארגונים רבים המסתמכים על ISO 27001, כמו גם יצירת נקודת אינטגרציה חזקה ליישור אבטחה ופרטיות בקרות.

תקן ISO 27701 משיג אינטגרציה זו באמצעות מסגרת לניהול נתונים אישיים שיכולים לשמש גם בקרי נתונים וגם מעבדי נתונים, הבחנה מרכזית לתאימות לתקנות הגנת מידע (GDPR). כל ביקורת Iso 27701 מחייבת את הארגון להצהיר על חוקים/תקנות החלים בקריטריונים שלו לביקורת, כלומר ניתן למפות את התקן לרבות מהדרישות והתקנות.

לאחר תהליך המיפוי, בקרות התפעול של ISO 27701 מיושמות על ידי צוות המומחים שלנו בתחום הפרטיות. יש לנו את ההסמכה להעריך את עמידתו של הארגון בדרישות התקן ולהנפיק את האישור המתאים. 

 

תקן ISO 27017 לאבטחת מידע בענן

תקן ISO 27017 מציג שורה של בקרות נוספות ל-ISO 27002, המכוונות ישירות לשירותים הפרוסים בענן והצוות המקצועי שלנו מספק שירותים אלו עם הצעת בקרות ספציפיות הקשורות לניהול ואספקת שירותים מבוססי ענן מאובטחים.

וזו הנקודה שחשוב להפנים: תקן אבטחת מידע 27001 מגדיר קבוצה של 114 בקרות אבטחה, המובנות ב-14 תחומים, אשר מיושמים בהיקף שנקבע על ידי כל חברה ביישום מערכת ניהול אבטחת המידע שלה. בכל הנוגע לניהול סיכונים, נקבעו אסמכתאות כדי לזהות ולהפחית סיכונים ספציפיים הקשורים לסביבות בענן כך שניתן יהיה לטפל בהם כראוי.

תקן ISO 27018 לניהול מידע מזהה אישי בעננים ציבוריים

תחום מחשוב הענן העולמי צפוי לגדול באופן משמעותי עד 2026. באופן טבעי, כללים והגנות נחוצים לתעשייה עצומה שמטפלת בכמויות אדירות של נתונים אישיים, וכאן נכנס לתמונה ISO 27018, התקן הבינלאומי הראשון שנוצר במיוחד לפרטיות נתונים במחשוב ענן.

 

יתרונות תקן אבטחת מידע 27001 לחברות וארגונים

הנה האופן בו תקן אבטחת מידע 27001 יועיל גם לארגון שלכם:

  • מידע מאובטח בכל הצורות, כולל נתונים בענן ונתונים דיגיטליים.
  • הגברת העמידות בפני התקפות סייבר.
  • יצירת מסגרת מנוהלת מרכזית המאבטחת את כל המידע במקום אחד.
  • הבטחת הגנה כלל-ארגונית, לרבות מפני סיכונים מבוססי טכנולוגיה ואיומים אחרים.
  • תגובה לאיומי אבטחה מתפתחים.
  • הפחתת עלויות והוצאות על טכנולוגיית הגנה לא יעילה.
  • הגנה על היושרה, הסודיות והזמינות של הנתונים.

כמו תקני מערכות ניהול ISO אחרים, תקן אבטחת מידע 27001 מאפשר לארגונים שבוחרים ליישם את התקן, להפיק תועלת מהפרקטיקה הטובה ביותר שהוא מכיל, לצד יתרונות השירות המקיף והמאובטח שהם מספקים ללקוחות ולשותפים עסקיים. 

אז אם אתם מעוניינים ליישם את התקן בחברה שלכם, המומחים המוסמכים שלנו זמינים לשירותכם עם ייעוץ, ליווי, והדרכה, בבית העסק שלכם, אז צרו קשר עם מחלקת שירות הלקוחות שלנו, לקבלת תוכנית מותאמת אישית להגנה על המידע והנתונים של חברתכם.

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן