מה זה soc 2 באבטחת מידע?

אבטחת מידע בארגונים מהווה סיבה לדאגה לבעלי עסקים רבים, ובצדק, מכיוון שמידע שלא מטופל כהלכה – במיוחד על ידי ספקי אבטחת יישומים ורשתות – עלול להשאיר ארגונים חשופים להתקפות, כגון גניבת נתונים, סחיטה והתקנת תוכנות זדוניות.

SOC 2 באבטחת מידע הוא הליך ביקורת שמטרתו לוודא שהנתונים העסקיים שלכם מנוהלים ומאובטחים, שהאינטרסים של הארגון נשמרים, ושפרטיו הלקוחות מוגנת היטב. 

המומחים של חברת מורנקס מספקים שירותי תהליכי אפיון והטמעה של הפתרונות הנדרשים, ובהמשך, בהתאם לצורך, אנחנו עובדים בגישה מותאמת היטב עם חברות הייעוץ שאחראיות על תהליך בניית התשתית הנכונה, עד לקבלת חומת התקן.

 

מה זה SOC 2?

דוחות SOC 2 הם ייחודיים לכל ארגון, ובהתאם לנהלים העסקיים הספציפיים, המומחים שלנו מעצבים את בקרות הארגון על מנת שיעמדו באחד או יותר מעקרונות האמון. דוחות פנימיים אלו מספקים לכם מידע חשוב על האופן שבו הנתונים שלכם מנוהלים. כדי להבין יותר על פירוש soc2, חשוב להכיר את שני סוגי הדוחות:

  • סוג I מתאר את המערכות הממוחשבות של הארגון וקובע אם העיצוב שלהן מתאים לעמוד בעקרונות האמון הרלוונטיים.
  • סוג II מפרט את יעילות התפקוד של המערכות.

 

SOC2 certification

SOC2 certification מונפק על ידי הארגונים האמונים על התקנים, ועם השירות של צוות המומחים שלנו, שכולל הטמעת ואפיון פתרונות מותאמים אישית, הארגון שלכם יוכל לעמוד בדרישות התקן, בהתאם לאחד או יותר מחמשת עקרונות האמון הבאים:

אבטחה

עקרון האבטחה מתייחס להגנה על משאבי המערכת מפני גישה לא מורשית. בקרות גישה עוזרות למנוע שימוש לרעה במערכת, גניבה או הסרה לא מורשית של נתונים, שימוש לרעה בתוכנה ושינוי או חשיפה לא נאותים של מידע.

כלי soc 2 באבטחת מידע כוללים הקמת חומות אש של רשת ויישומי אינטרנט (WAFs), אימות דו-גורמי וזיהוי פריצות שימושיים במניעת פרצות אבטחה שעלולות להוביל לגישה לא מורשית של מערכות ונתונים.

זמינות

עקרון הזמינות מתייחס לנגישות של המערכת, המוצרים או השירותים. כלומר, רמת הביצועים המינימלית המקובלת לזמינות המערכת נקבעת בהתאם להעדפות מנהלי ובעלי הארגון. 

עיקרון זה כרוך בקריטריונים הקשורים לאבטחה שעשויים להשפיע על הזמינות. ניטור ביצועי וזמינות הרשת, כשל באתר וטיפול באירועי אבטחה הם קריטיים בהקשר זה.

שלמות עיבוד

עקרון שלמות העיבוד מתייחס לשאלה האם מערכת משיגה את מטרתה או לא (כלומר, מספקת את הנתונים הנכונים במחיר הנכון בזמן הנכון). בהתאם לכך, עיבוד הנתונים חייב להיות מלא, תקף, מדויק, בזמן, ומורשה. ניטור עיבוד נתונים, יחד עם נהלי אבטחת איכות, יכולים לסייע בהבטחת שלמות העיבוד.

סודיות

הנתונים נחשבים חסויים אם הגישה והחשיפה שלהם מוגבלת לקבוצה מוגדרת של אנשים או ארגונים. דוגמאות עשויות לכלול נתונים המיועדים רק לאנשי החברה, כמו גם תוכניות עסקיות, קניין רוחני, מחירונים פנימיים וסוגים אחרים של מידע פיננסי רגיש.

הצפנה היא בקרה חשובה להגנה על סודיות נתונים עסקיים ממוחשבים, וניתן להשתמש בחומת אש של רשת ויישומים, יחד עם בקרות גישה קפדניות, כדי להגן על מידע המעובד או מאוחסן במערכות מחשב.

הגנה על הפרטיות

עקרון הפרטיות מתייחס לאיסוף, שימוש, שמירה וחשיפה של מידע אישי של המערכת בהתאם להודעת הפרטיות של הארגון. מידע אישי מזהה (PII) מתייחס לפרטים שיכולים להבחין בין אדם (לדוגמה, שם, כתובת, מספר תעודת זהות). 

חלק מהנתונים האישיים הקשורים לבריאות, גזע, מיניות ודת נחשבים גם הם לרגישים ובדרך כלל דורשים רמה נוספת של הגנה, לכן יש להפעיל בקרות כדי להגן על כל המידע האישי מפני גישה לא מורשית.

 

החשיבות של תאימות SOC 2

תאימות SOC 2 (SOC2 compliance) חיונית לאבטחת מידע ונתונים עסקיים, ומכיוון שביקורות בקרת מערכת וארגון (SOC) הופכות יותר ויותר לדרישה לשמר לקוחות חדשים, חברות שירות רבות מתקשות לקבוע אם ביקורת SOC 1 או SOC 2 היא המתאימה. זאת הנקודה שבה השירותים של הצוות המקצועי שלנו נכנסים לתמונה, עם פתרונות מותאמים אישית של הטמעת המערכות.

ביקורת SOC היא אמצעי לטיפול בסיכון של צד שלישי ומשמשת לאימות ולדיווח ללקוחות הארגון, שלארגון יש בקרות פנימיות מתאימות ואפקטיביות. במקרים רבים, ייתכן שהלקוחות שלך לקבל ממך דוח SOC לדרישות התאימות שלהם.

 

מהם ההבדלים בין SOC 2 לבין ISO 27001?

מה ההבדל בין SOC 2 באבטחת מידע לבין ISO 27001? ההבדל העיקרי הוא ש-SOC 2 מתמקד בעיקר בהוכחת יישום בקרות אבטחה המגנות על נתוני לקוחות, בעוד ש-ISO 27001 גם מבקש מבעלי עסקים להוכיח שיש להם מערכת ניהול אבטחת מידע (ISMS) תפעולית על בסיס מתמשך.

לכן, אם אתם מתלבטים בין ביקורת SOC 2 או אישור ISO 27001, התשובה הקלה היא זו: בחירה בתוכנית ההגנה המבוקשת על ידי הלקוחות. החדשות הטובות הן שגם מסגרות האבטחה SOC 2 וגם ISO 27001 מכובדות היטב, ולשתיהן יש קהל דומה: משתמש קצה שרוצה להבטיח שלארגון יש בקרות או תוכניות כדי להגן על האבטחה, הסודיות והזמינות של נתונים. 

 

מהם ההבדלים בין SOC1 לבין SOC2?

SOC 1 ו- SOC 2 מגיעים בשני סוגים. דוח סוג 1 הוא תמונת מצב של בקרות פנימיות של ארגון שירות בנקודת זמן בודדת או נכון לתאריך. דוחות מסוג 1 אידיאליים לארגוני שירות שעוברים ביקורת SOC ראשונה. 

דו”ח סוג 2 הוא סקירה של הבקרה הפנימית של ארגון שירות על פני תקופה של זמן, בדרך כלל 6 או 12 חודשים, וכולל סקירה מעמיקה יותר של בקרות ובדיקה של יעילות התפעול שלהן. לאחר שארגון שירות השלים תהליך ביקורת soc2 audit, הוא ימשיך לעבור את הביקורת מדי שנה או חצי שנה בהתאם לתקופה שנבחרה.

 

למה לקבל דוח SOC 1? יתרונות SOC 1

לאחר השלמתו, דוח SOC 1 יהווה חיזוק, ויבטיח שארגון שירות עשה את בדיקת הנאותות שלו בכל הנוגע להשפעות שיש לשירות על הדיווח הכספי ללקוחות. דוח זה מתבצע על ידי חברות הייעוץ, ומיועד לארגוני שירות המספקים שירותים בעלי אופי פיננסי כגון חיוב או עיבוד תביעות. 

מבחינת הלקוחות, הדוח עונה על השאלה: “אילו צעדים נקט ספק השירות שלי כדי לטפל ולהפחית את הסיכון שהשירותים שלהם לא ישפיעו לרעה על המצב הכלכלי שלי?”

 

למה לקבל דוח SOC 2?

לאחר השלמתו, דוח SOC 2 יהווה מגדלור של שקיפות וישדר ביטחון ללקוחות שלכם, רואי החשבון שלהם, המשקיעים ובעלי העניין האחרים. הדוח מעיד על הבקרות המתאימות שיש לארגון בכל הנוגע לאבטחת מידע. דוח זה משדר שאנשי ארגון השירות, התשתית, התוכנה, הטיפול בנתונים והנהלים ערוכים לטפל במידע ובנתונים של הלקוחות שלהם ולהגן עליהם בהתאם.

עסקים המטפלים בנתוני לקוחות מבצעים באופן יזום ביקורת SOC 2 כדי להבטיח שהם עומדים בכל הקריטריונים. ברגע שביקורת SOC 2 מבוצעת על ידי מבקר חיצוני, וכשבית העסק עובר את הביקורת, מונפקת תעודת soc2 שמראה שהעסק עומד בכל הדרישות.

המומחים של חברת מורנקס זמינים לייעץ לכם לגבי ההתנהלות הנכונה ובחירת השירות המתאים מתוך מערך השירותים והפתרונות המוצעים על ידינו, בהתאמה אישית, לאבטחת וניהול הנתונים והמידע של הארגון שלכם.

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן