סייבר ואבטחת מידע – האם הנתונים שלכם מוגנים מפני מקרי פריצה?

אבטחת מידע היא מדיניות או תהליך של הגנה ושחזור רשתות, מערכות מחשוב ותוכנות מכל סוג של מתקפות סייבר. מתקפות סייבר הן סכנות מתפתחות לארגונים, לעובדים ולצרכנים. הן עשויות להיות מתוכננות לגישה או להשמדת נתונים רגישים, או לסחיטת כספים. 

האמת היא שללא הגנת סייבר ואבטחת מידע, מתקפות אלו יכולות להרוס עסקים ולפגוע בכלכלת ובפרטיות מנהלי עסקים ועובדים, במיוחד אם הפגיעה מכוונת לגניבת זהות.

אז מהי ההגנה הטובה ביותר? למערכת אבטחת סייבר חזקה יש כמה שכבות הגנה מפוזרות על פני מחשבים, מכשירים, רשתות ותוכניות, אבל מערכת חזקה של אבטחת סייבר אינה מסתמכת רק על טכנולוגיית הגנת סייבר; ההגנה המקיפה צריכה לכלול גם הדרכה של מומחים לביצוע בחירות חכמות של הגנות סייבר ואבטחת מידע.

סייבר ואבטחת מידע לעומת אבטחת מחשבים או אבטחת IT

אבטחת מידע היא שיטת הגנה על מערכות אלקטרוניות, רשתות, מחשבים, מכשירים ניידים, תוכנות ונתונים, מפני התקפות דיגיטליות זדוניות. עברייני רשת יכולים לפרוס מגוון התקפות נגד קורבנות בודדים או עסקים, ולהתבטא בהשגת גישה, שינוי או מחיקה של נתונים רגישים, סחיטת תשלום, או הפרעה לתהליכים עסקיים.

איך משיגים אבטחת סייבר? באמצעות שכירת שירותי מומחי סייבר ואבטחת מידע שפורסים רשת הגנה שנחלקת לשלושה מרכיבים מרכזיים: אבטחת IT, אבטחת סייבר ואבטחת מחשבים.

אבטחת טכנולוגיות מידע (IT)

הגנה זו נקראת גם אבטחת מידע אלקטרונית, והיא נחשב להגנה על נתונים במקום בו הם מאוחסנים ובזמן המעבר ברשת. 

בעוד שאבטחת סייבר מגנה רק על נתונים דיגיטליים, אבטחת IT מגנה על נתונים דיגיטליים ופיזיים גם מפני פולשים.

אבטחת סייבר

קבוצת משנה של אבטחת IT. בעוד שאבטחת IT מגנה על נתונים פיזיים ודיגיטליים, אבטחת סייבר מגנה על הנתונים הדיגיטליים ברשתות, במחשבים ובמכשירים שלכם מפני גישה בלתי מורשית, התקפה והרס.

אבטחת רשת או אבטחת מחשבים

קבצת משנה של אבטחת סייבר. סוג זה של סייבר אבטחה משתמש בחומרה ותוכנה כדי להגן על כל הנתונים שנשלחים דרך המחשבים ומערכות שונות לרשת. 

זהו תהליך שמשמש להגנה על תשתית ה-IT ולשמירה מפני מידע שייפרץ או ייגנב על ידי פושעי סייבר.

הכירו את הסוגים השונים של שירותי אבטחת מידע

כדי להיות מוגנים היטב, חשוב להכיר את הסוגים השונים של שירותי אבטחת מידע שמוצעים על ידי מורנקס, פתרונות מחשוב לעסקים ואבטחת מידע:

  • ניהול סיכונים ובקרת אבטחת מידע.
  • שירותי אבטחת מידע בענן.
  • שירותי סינון מייל.
  • אבטחת רשתות.
  • אבטחת יישומים.
  • אבטחת מידע
  • שירותי firewall חומת אש
  • מניעת אובדן נתונים.
  • הדרכות למשתמשי קצה.

קנה מידה של איומי אבטחת סייבר

בעוד שהטקטיקות להגנת סייבר מתפתחות, כך גם איומי אבטחת סייבר, כשתוכנות זדוניות וסכנות אחרות מופיעות בצורות חדשות. חשוב להפנים שאיומי אבטחת סייבר אינם מפלים, וכל האנשים והארגונים שמשתמשים ברשתות נחשבים ליעדים פוטנציאליים. 

המומחים של מורנקס מייעצים לבעלי עסקים על שלושת הסוגים השונים של איומי סייבר ואבטחת מידע: פשיעת רשת, מתקפות סייבר וטרור ברשת.

פשיעת סייבר. מתבצעת על ידי אדם אחד או יותר שמכוונים למערכות המחשוב של עסקים או של מחשבים בודדים, כדי לגרום להרס או להרוויח כסף.

מתקפות סייבר. מתבצעות במקרים רבים מסיבות פוליטיות ועשויות להיות מתוכננות לאיסוף מידע רגיש והפצתו.

טרור ברשת. מיועד לפריצה למערכות אלקטרוניות כדי להנחיל את הבהלה והפחד בקרב הקורבנות.

סייבר ואבטחת מידע - כל מה שצריך לדעת
סייבר ואבטחת מידע - כל מה שצריך לדעת

אבטחת מידע: אל תניחו לפושעים ומתחזים לגנוב את הנתונים שלכם 

פושעי רשת משתמשים בפישינג, סוג של הנדסה חברתית, כדי לתמרן אנשים לעשות מה שהם רוצים. הנדסה חברתית מהווה את עיקר מתקפות הפישינג, במיוחד אלה שמתבצעות באמצעות דואר אלקטרוני. הטכנולוגיה מקלה על ההתחזות, והגדרה והפעלה של מתקפת פישינג היא מהירה וזולה: כל פושע סייבר עם כתובת דואר אלקטרוני יכול להפעיל אותה.

בעלי עסקים, צוותי הנהלת ארגונים וצוותי עובדים סובלים מהפסדים כשמידע אישי נחשף לגורמים בלתי מורשים, אבל הידיעה שיש צוות מומחים לצידכם שבקיא בתהליכי סייבר ואבטחת מידע ומניעת התקפות, תורמת לתחושת הביטחון וההגנה שלכם. 

המומחים של מורנקס מציעים מכלול מקיף של פתרונות אבטחת מידע מתקדמים ומותאמים אישית, מתוך הכרות מעמיקה עם הרשת שלכם.

סייבר ואבטחת מידע: שאלות ותשובות

למה חשוב לדאוג לאבטחת מידע?

האיומים הם אמיתיים, פושעי סייבר אינם דמויות מוצללות עם סווטשירט אפור וברדס שבוחן שורות גלילה של קודים ירוקים. מנקודת מבט רחבה, רוב איומי אבטחת המידע הם אוטומטיים ומשודרים באופן כללי לפסי אינטרנט גדולים, למרות שהאיומים הממוקדים הם המשמעותיים ביותר.

רוב הפגיעות הקשות מתרחשות באמצעות חדירה לדואר אלקטרוני שמופיע כדואר זבל, הודעות שיווק או תוכנות זדוניות. חברות ייעוץ אבטחת מידע חותרות ללכידת והפסקת מתקפות הדואר האלקטרוני, ונוקטות במערך פעולות יעיל וחזק למניעת חדירה למערכות המחשוב של ארגונים.

מהם האיומים המשמעותיים ביותר היום בתחם סייבר ואבטחת מידע?

אין ספק שהונאות כלכליות ודרישות כופר נחשבות לאיומים המהותיים ביותר שארגונים ניצבים בפניהם. הונאות כלכליות מתרחשות כשמתרחשות העברות כספיות בין גופים. 

תוקפים שחודרים למערכת הדואר האלקטרוני של הארגון מחפשים פרטי תשלום, חשבונות בנקים ומידע כלכלי כדי להשתמש בו לגניבת כספים, לחסימת חשבונות או לדרישות כופר. לכן חשוב להגן על נתונים כלכליים באמצעות מספר מנגנונים למניעת תרחישים אלו.

אם יש לכם מומחה ייעודי ומיומן לאבטחת מידע בצוות שלכם, האם אתם עדיין צריכים לשכור שירותי חברה חיצונית?

כחלק ממערך השירותים המקיף והשלם של חברת מורנקס, היועצים שלנו מבצעים סקר סיכוני אבטחת מידע לאיתור נקודות תורפה בעמדות האבטחה של ארגונים. 

כוח האדם שיש לכם בארגון יכול להיות מוגבל ביעילות אבטחת ה-IT המקיפה הדרושה לחברה, וברוב המקרים מתברר, לעתים מאוחר מדי, שצוות אבטחה פנימי אינו מספיק לתגובה מהירה לאיומים חדשים ומניעת פריצות למערכות הארגון.

האם תוכנית אבטחת מידע מבוססת על מסגרת אבטחת מידע מתאימה?

קיים מגוון רחב של מסגרות אבטחת מידע וטכנולוגיות מידע שמספקות הנחיות לבקרות מתאימות להגנה על סודיות, שלמות וזמינות נתונים ושירותים. הבחירה הנכונה תלויה בצרכים העסקיים ובמורכבות הארגונית שלכם. אפשר למפות מסגרת אחת לאחרת, ומערך השירותים של מורנקס מתוכנן בדיוק למטרה זו. 

השירותים שלנו כוללים מסגרות הגנה שנוצרו על ידי הצוותים המיומנים שלנו שעוברים הכשרות קבועות בתחום סייבר ואבטחת מידע, והם מיומנים היטב במיפוי מסגרות הגנה מקיפות שמותאמות באופן אישי לארגון שלכם.

בשורה התחתונה, הגיע הזמן להפנים את חשיבות סייבר ואבטחת מידע בארגונים

ארגונים מכל הגדלים, כמעט בכל ענף, מועדים לפגיעות מתקפות סייבר, ובמיוחד ארגונים כלכליים וממשלתיים שמחזיקים בנתוני מידע רגיש וחסוי. חברות עם מאות עובדים נמצאות בסיכון גבוה פי שניים למתקפות סייבר ואבטחת מידע, בהשוואה לחברות שמונות בין עשרה לחמישים עובדים, למרות שאף אחד אינו חסין מפני הסיכונים.

למרות שהעלות הכספית של הפרת נתונים היא בעיה משמעותית, ההשפעה על המותג היא סיפור אחר לגמרי, וזה נכון במיוחד לענפים רגישים שבהם המתקפות עלולות לפגום באמון הלקוחות במותגים ובפלחי השוק השלמים.

לכן חברת מורנקס, החברה הגדולה בישראל לאבטחת מידע ופתרונות מחשוב מתקדמים, הופכת להיות יותר מסתם שותף שאפשר לפנות אליו כאשר מערכות המחשוב של הארגון נפגעות. אנחנו בונים שיטות מעולות עבור הלקוחות שלנו, שמסייעות להם להתכונן, להתמודד ולמנוע איומי סייבר ואבטחת מידע.

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן